همان‌طور که می‌دانید معکوس کردن جهت حرکت موتور از طریق مدارفرمان یا یو پی اس (UPS) انجام می‌شود. گاهی بنا به هر دلیلی شما نیاز دارید تا جهت حرکت موتورهای ساید را معکوس کنید. پس با بازرگانی هیوت همراه باشید تا متوجه شوید که معکوس کردن عملکرد موتور درب برقی در چند ثانیه انجام خواهد شد. اگر 10 ثانیه زمان خالی دارید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

آنچه که در این مطلب می‌خوانید: 

  1. معکوس کردن مدارفرمان AC هیوت و کازا
  2. معکوس کردن مدارفرمان موتورهای نئو و تور
  3. معکوس کردن یو پی اس‌های DC هیوت و کازا
  4. معکوس کردن مدار فرمان آنتی کرش توبولار
  5. معکوس کردن مدارفرمان فول کانال و هاپینگ

 

مدار فرمان AC هیوت و کازا

در این نوع مدارفرمان‌ها دکمه سوئیچ مدارفرمان را باید به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا چراغ چشمک‌زن شود. در این حالت عملکرد مدارفرمان برعکس شده است. پس فقط سه ثانیه 🙂

مدار فرمان موتورهای نئو و تور

در این نوع موتورها، یک سوئیچ دو حالته وجود دارد که حالت LEFT برای کارکرد در سمت چپ و RIGHT برای کارکرد در سمت راست تعبیه شده است که با تغییر این حالت‌ها کارکرد موتور طبق خواسته شما تعیین می‌شود.

یو پی اس‌های DC هیوت و کازا

در این نوع موتورها یک دکمه دو حالته مانند مدارفرمان‌ موتورهای نئو و تور وجود دارد که بر روی آن برچسب L و R وجود دارد که همان Left و  Right است. که Left نمایانگر چپ‌گرد بودن موتور است و Right نمایانگر راست‌گرد بودن موتور است.

مدار فرمان آنتی‌کرش توبولار

در مدارفرمان آنتی کرش توبولار با عوض کردن دیپ سوئیچ (Dip switch) داخل مدارفرمان به دو جهت Left و Right عملکرد در مدار معکوس می‌شود.

مدار فرمان توبولار فول کانال ، هاپینگ هیوت و کازا ، مدار فرمان هاپینگ توبولار

با نگه داشتن دکمه سوئیچ ( دکمه کنار مدار) به مدت چند ثانیه، زمانی که چراغ چشمک‌زن می‌شود، عملکرد مدارفرمان معکوش شده است.

سخن پایانی

خب همان‌طور که متوجه شدید کافیست چند ثانیه زمان داشته باشید و با شناخت مدارفرمان، دیپ سوئیچ و دانستن مفهوم Left و Right معکوس کردن عملکرد موتور درب برقی را به راحتی انجام دهید. پس فقط سه ثانیه 🙂