درب‌های اتوماتیک در سراسر دنیا استفاده می‌شوند، از سوپرمارکت‌ها گرفته تا مدارس، بیمارستان‌ها، بانک‌ها، دفاتر و … و شما اگر دقت کرده باشید، تقریبا در هر روز زندگی‌تان از موتور درب برقی استفاده می‌کنید! ممکن است غافلگیر یا شوکه شوید که بدانید اولین درب برقی کی اختراع شد؟ باز هم مثل همیشه در یونان باستان درب برقی کشف و اختراع شد. یک ریاضیدان یونانی به نام هرون (Heron) با یک‌سری قرقره و طناب اولین درب اتوماتیک را به جهان معرفی نمود. با ما همراه باشید تا جواب سوال خود را درایفت کنید؟ موتور درب برقی چیست؟

اولین درب برقی

بعد از یونانی‌ها که شروع کننده ماجرا بودند، ادامه راه را دو مهندس آمریکایی به نام‌های هوراکو ریموند و شلدون رابی در سال 1931 رفتند و توانستند اولین دستگاه نوری که باعث خودکار شدن حرکت یک درب می‌شود را به جهانیان معرفی کنند. این دستگاه بر روی درب یک رستوران برای کمک به پیش‌خدمت‌ها نصب شد، تا بتوانند راحت‌تر بشقاب‌ها و لیوان‌ها را جابجا کنند.

اولین درب کرکره اتوماتیک

تا سال 1970 سنسورهای تشخیص حرکت اختراع شدند و روی درب‌های اتوماتیک نصب شدند. تکنولوژی درب برقی در آن زمان باعث شد تا تردد در ساختمان‌های شلوغ به راحتی امکان‌پذیر باشد و نیازی نباشد تا یک نفر مدام درب را باز و بسته کند. داستان همین‌طوری ادامه پیدا کرد تا 1990 که درب برقی کرکره وارد بازار شد که توسط مادون قرمز کار می‌کرد.

موتور درب برقی این روزها…

اما امروزه از آن زمان‌ها گذشتیم و هر روز تکنولوژی جدیدی به بازار عرضه می‌شود و بازرگانی هیوت به عنوان بزرگترین نماینده موتور درب برقی در ایران، انواع مختلفی از موتورهای درب برقی برای، درب کرکره‌ای ، درب شیشه‌ای ، موتور پرده ، موتور درب‌های قدمی ( کاسه فنری) ، موتور درب‌های پارکینگی و … را روانه بازار کرده است. برای مشاهده محصولات بازرگانی هیوت می‌‌توانید از بخش محصولات سایت استفاده کنید. و اگر مایل به خرید و اطلاعات بیشتر در مورد درب برقی هستید، کافیست با ما در تماس باشید و با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول (روی هر عنوان کلیک کنید!)

یک وسیله الکترونیکی است که باعث می‌شود درب به صورت خودکار باز و بسته شود و همه این اتفاقات با فشردن یک دکمه ریموت شروع می‌شود. موتور درب برقی علاوه بر آسایش، امنیت منزل شما را هم تامین می‌کند.

درب‌های ریلی بیشتر در پارکینگ‌ها به دلیل محدودیت فضا استفاده می‌شود و درب‌هایی که روی ریل سوار هستند و به طرفین حرکت می‌کنند، درب ریلی می‌گویند. یک نوع درب دیگر نیز وجود دارد که در اکثر اماکن و ساختمان‌ها استفاده می‌شود که به آن درب‌های بازویی گفته می‌شود. موتور درب ریلی با توجه به اینکه نوع باز شدن آنها بدون زاویه و کناررو می‌باشد، نحوه عملکرد و مکانیزم کارکرد آن با موتور درب بازویی متفاوت است. با این وجود در برخی پروژه‌های درب ریلی به‌جای موتور ریلی از موتور سکشنال استفاده می‌شود. بزودی موتور درب سکشنال در بخش محصولات بازرگانی هیوت موجود خواهد شد.

موتور درب برقی هیوت یکی از بهترین موتورهای درب برقی موجود در دنیاست که با استاندارهای اروپا و ISO جهانی ساخته شده است. که شعار خیالت راحت بازرگانی هیوت از این برند نشات گرفته است. سیم‌پیچ اصلی موتور ساید هیوت از جنس مس با تعداد دور بالا می‌باشد. این مزیت باعث می‌شود توان حقیقی موتور، گشتاور و نهایتاً نیروی خروجی آن نسبت به موتورهای ساید، با سیم‌پیچ آلومینیوم بیشتر شود و با توجه به اینکه مقاومت مس از آلومینیوم بیشتراست، باعث می‌شود این موتورها دیرتر داغ می‌کنند. اطلاعات بیشتر در لینک زیر موجود است.

ما ادعا می‌‎کنیم دومین جایگاه کشوری در زمینه برند موتور درب برقی را از لحاظ کیفیت و خدمات را داریم. اولین را شما به ما معرفی کنید.

موتور ساید هیوت

امنیت در درب‌های برقی بیشتر به نوع درب مورد استفاده بستگی دارد ولی اگر بخواهیم به صورت کلی بیان کنیم؛ اگر از لحاظ کدینگ ریموت بخواهیم بررسی کنیم، دو نوع کدینگ وجود دارد کدینگ هاپینگ و لرنینگ که امنیت کدینگ هاپینگ خیلی بالاست و در واقع ضد سرقت است و اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه توضیح داده خواهد شد. اما مورد دوم که حائز اهمیت است مجهز بودن درب به قفل برقی است که اگر از قفل برقی استفاده شود امنیت دو چندان خواهد شد.

ریموت هاپینگ : ضد سرقت هستند. 100 میلیون کد برای آنها تعریف شده که هر بار که دکمه ریموت زده می‌شود، این کد به صورت تصادفی تغییر می‌کند، پس هیچکس نمی‌تواند کد این ریموت‌ها را کپی کند و درب را باز کند. این یعنی امنیت ?

ریموت لرنینگ : 1 میلیون کد برای آنها تعریف شده، زمانی‌که ریموت بر روی مدا رفرمان یا UPS تنظیم می‌شود، یک کد به صورت ثابت انتخاب می‌شود و ریموت یک کد ثابت دارد و این کد قابل شناسایی و کپی می‌باشد و ضد سرقت نیست.

برای آشنایی با انواع موتور درب برقی بهتر است به فروشگاه محصولات بازرگانی مراجعه کنید.

فروشگاه محصولات بازرگانی هیوت

بازرگانی هیوت تلاش کرده است تا برای هر نوع درب یک موتور باکیفیت و درخور شایسته ارائه دهد اما به طور کلی برای درب‌های بالارو (Roll UP) که از تیغه استفاده می‌شود بهترین گزینه موتورهای ساید می‌باشد. برای درب‌های پارکینگی، جک بازویی AC و جهت درب‌های شیشه‌ای اپراتورهای اسلایدینگ یا کناررو (Sliding) و Swing (درهایی که 90 درجه باز می‌شوند مانند درب ورودی منزل) استفاده می‌شود.

رفتن به فروشگاه

موتورهای درب برقی بازرگانی هیوت بر اساس کیفیت و خدمات، مدت گارانتی مشخصی دارد که به طور مثال موتورهای درب برقی هیوت گارنتی 24 ماهه دارند و خدمات پس از فروش 10 ساله و … برای اطلاع از مدت زمان و شرایط گارانتی هر محصول روی دکمه زیر کلیک کنید.

شرایط گارانتی محصولات

ما به زودی مکانیزمی فراهم می‌کنیم که قیمت موتور درب برقی را به صورت آنلاین و در بخش فروشگاه سایت مشاهده کنید. ولی تا آن زمان می‌توانید با ما تماس بگیرید و استعلام قیمت داشته باشید.

تماس و استعلام قیمت

بازرگانی هیوت برای تعمیرات و نگهداری موتورهای درب برقی خود یک بخش فنی و تحقیقات با چند نیرو را راه‌اندازی کرده است تا خیال شما را از لحاظ گارانتی و تامین قطعات و تعمیرات راحت کند. برای خدمات می‌توانید بر اساس شهر و استان خود با یکی از نمایندگان ما در ارتباط باشید. اما به هر دلیلی اگر موفق نشدید با نمایندگان بازرگانی هیوت تماس بگیرید، با مجموعه ما در ارتباط باشید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

نمایندگان بازرگانی هیوت
تماس با بازرگانی هیوت

بازرگانی هیوت برای راحتی مشتریان عزیز سعی کرده است در سرتاسر ایران نمایندگی و عاملیت داشته باشد. به همین منظور شما می‌توانید با کلیک بر روی دکمه زیر با نزدیک‌ترین نمایندگی ما تماس بگیرید. اگر نمایندگی پاسخگو نبود ، تمام مسئولیت را ما تقبل می‌کنیم.

نمایندگان بازرگانی هیوت

چطوری از بازرگانی هیوت خدمات بگیریم؟

به چند روش می‌توانید از خدمات ما بهره‌مند شوید. اگر سوالی دارید می‌توانید با ما به صورت تلفنی، از طریق اینستاگرام، واتساپ و قسمت پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید. اگر محصولی دارید که نیازمند تعمیر یا تامین قطعه هستید، با تماس با بازرگانی هیوت هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و در انتها طبق استانداردی که در بخش گارانتی محصولات قرار داده‌ایم محصول را ارسال کنید.

شرایط گارانتی محصولات

نتیجه‌گیری و سخن پایانی

حتما تا این‌جای مطلب متوجه شدید که موتور درب برقی یک وسیله الکترونیکی است که برای امنیت و آسایش ما استفاده می‌شود و میزان این امنیت و آسایش به انتخاب‌ موتور درب برقی، پشتیبانی محصول، مرکز خرید و … بستگی دارد. یکی از نکاتی که در هنگام خرید یک محصول به آن باید توجه داشته باشید این است که برند و محصولی که قصد خرید آن را دارید، دارای وبسایت اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، تلفن، محل فیزیکی و … باشد. حتما با خودتان فکر می‌کنید که هر شخصی می‌تواند تمامی این امکانات را داشته باشد ولی نکته قابل توجه پویا و فعال بودن آن مرکز و پاسخ‌گویی در سراسر ایران است. اگر تعریف از خود برداشت نشود بازرگانی هیوت تمام تلاش خود را کرده است که همه موارد ذکر شده و حتی بیشتر از آن را در اختیار بزرگترین دارائی خود، یعنی شما مشتریان عزیز قرار دهد.